Geen collectiviteitskorting meer voor de zorgverzekering… Maar hoe kunnen we dit communiceren?

FBTO stopt met het geven van collectiviteitskorting voor haar zorgverzekering. Dit wil FBTO communiceren naar de klant. Maar hoe kan FBTO dit het beste doen?

FBTO wil voor iedereen een gelijke premie
FBTO heeft jarenlang collectiviteitskorting aangeboden op de zorgverzekering. Maar de strategie van FBTO is in de loop der jaren veranderd. FBTO wil alle klanten een goede premie bieden. En een korting voor een bepaalde groep klanten past daar niet bij. Daarom stopt FBTO per 1 januari 2017 voor bepaalde groepen collectiviteiten met de collectiviteitskorting voor de zorgverzekering. Voor schadeverzekeringen geldt de collectiviteitskorting nog wel.

Help je FBTO met de communicatie?
Dat FBTO geen collectiviteitskorting meer biedt is voor bepaalde klanten een verandering. En dat wil FBTO op de best mogelijke manier vertellen aan de klant. Er is een conceptversie van de e-mail gemaakt. Graag horen we wat je ervan vindt!

Dit is de e-mail…
Klanten ontvangen de e-mail tijdens de vooraankondiging. In de vooraankondiging vertelt FBTO over alle (wettelijke) veranderingen rondom de zorgverzekering. Ook staat de nieuwe premie van de basisverzekering en een uitleg over MijnFBTO in de e-mail. In de e-mail staat ook een tabblad waarin FBTO de klant vertelt dat de collectiviteitskorting stopt. Zie hieronder de screenshots van de e-mail.

Tabblad 1: de premie is bekend

Tabblad 3: mijn aanvullende modules

Tabblad 6: geen extra zorgkorting meer

Vind je deze e-mail overzichtelijk en duidelijk? En dan met name het tabblad 'geen extra zorgkorting meer'?

  • 33% 14 stemmen
  • 67% 28 stemmen

De informatie over de collectiviteitskorting staat in de mail verwerkt. Zou je dit liever als een aparte mededeling ontvangen?

  • 67% 28 stemmen
  • 33% 14 stemmen

39 reacties op dit onderzoek

tijmen58
Gast 1 jaar geleden
tijmen58
De tekst is niet duidelijk, omdat de reden ontbreekt. Nu lijkt het net of dit ook aan 'de ondernemer' kan liggen, terwijl FBTO ervoor kiest om alle klanten voortaan dezelfde korting te geven.
lyane
Gids 1 jaar geleden
lyane
Het is fijn dat er een vooraankondiging is maarrrr... Er zijn zat mensen die denken "ooh das nog zo'n eind weg, t zal wel" ik kijk daar nog wel naar en komen tot de conclusie dat het jaar bijna voorbij is en lezen in de haast die ze hebben opgebouwd echt niet in tabblad 6 pas dat ze geen korting meer krijgen.

Stuur wat mij betreft gewoon een mail met daarin de belangrijkste veranderingen en het is puntsgewijs overzichtelijk wat voor die persoon van toepassing is en wat niet.
zomer01
Ontdekker 1 jaar geleden
zomer01
Aantal jaren terug kreeg je korting bij meerdere verzekeringen, via een puntensysteem. afgeschaft premie verhoging dus. Nu dit weer!!! Gewoon een verkapte verhoging van de premie.
Brummies
Pionier 1 jaar geleden
Brummies
Daarom stopt FBTO per 1 januari 2017 voor bepaalde groepen collectiviteiten met de collectiviteitskorting voor de zorgverzekering.

Blijven er nu wel of niet groepen over die collectiviteitskorting krijgen??????
1. dan wil ik bij WEL weten welke dat zijn, misschien ben ik er wel lid van.
2. bij NIET staat het er wel erg omslachtig.

Waarom bij de zorgverzekering niet meer en bij de schadeverzekering nog wel ??
JohanWalter
Gids 1 jaar geleden
JohanWalter
ik zou het schrappen niet als laatste vermelden.

Verder zou ik aangeven dat je het recht hebt je verzekering op te zeggen vanwege het schrappen van die korting. Maak het je klant gemakkelijk. En hoe dat proces dan loopt. De klant heft het recht een alternatief te zoeken dat mogelijk beter is. Mischien krijgt hij elders wel nog die korting.
Imhappy
Bezoeker 1 jaar geleden
Imhappy
Geen extra korting meer met de collectiviteiten. FBTO stopt per 1 januari 2017 voor bepaalde groepen collectiviteiten met de collectiviteitskorting voor de zorgverzekering.

Ik wil dan alleen graag duidelijk weten bij welke collectiviteiten de korting wel blijft gelden en en bij welke niet? Een waarom is die keuze gemaakt?

Dan wil ik wel bij weten welke dat zijn, misschien ben ik er wel lid van.
Gewoon 1 duidelijk mail versturen bij welke collectiviteiten helemaal geen kortingen meer krijgen, en welke bij de borgverzekering bv wel krijgen en ergens anders niet.
Leoniiz84
1 jaar geleden
Leoniiz84
Het zou direct duidelijk moeten zijn wanneer er geen recht meer is op collectiviteit en waarom dat zo is. Ik vind niet dat de klant daar door middel van door de tabs te klikken daar achter moet komen, genoeg mensen zullen op die manier het niet zien.

Ook verwarrend: Er lijkt nu te staan dat er wel degelijk zorg collectiviteit blijft bestaan voor een aantal doelgroepen ondanks dat de doelstelling is om alle klanten een scherpe premie te bieden.. : FBTO wil voor iedereen een gelijke premie
FBTO heeft jarenlang collectiviteitskorting aangeboden op de zorgverzekering. Maar de strategie van FBTO is in de loop der jaren veranderd. FBTO wil alle klanten een goede premie bieden. En een korting voor een bepaalde groep klanten past daar niet bij. Daarom stopt FBTO per 1 januari 2017 voor bepaalde groepen collectiviteiten met de collectiviteitskorting voor de zorgverzekering. Voor schadeverzekeringen geldt de collectiviteitskorting nog wel
fdek31
Ontdekker 1 jaar geleden
fdek31
Wat mij betreft is het schrappen van de collectiviteitskorting gewoon een verkapte prijsverhoging. Er wordt gezegd dat de strategie in de loop der jaren is veranderd, Ja ik dank je de koekoek! FBTO kan toch gewoon melden dat ze meer winst willen maken. Niet om de hete brij heen draaien dus!
filipijntje46
Gids 1 jaar geleden
filipijntje46
Jaarlijks vergelijk ik de ziektekostenverzekeringen en de overstap naar een goedkopere verzekering is zo gemaakt. Grote kans dat ik overstap, want via mijn werkgever krijg ik bij andere maatschappijen personeelskorting.
Drost
Ontdekker 1 jaar geleden
Drost
Het is inderdaad een verkapte premieverhoging. Eerst de klanten lokken met de korting. Dus een lagere premie is dan rechtvaardig. De redenen waarom moet wel duidelijk gegeven worden.
JeroenE
Gids 1 jaar geleden
JeroenE
Ik vind het volkomen onduidelijk dat de vakjes aan de rechterkant "tabs" zijn waar je op kan klikken. Waarom moet alles zo interactief in een mail? Is het te ingewikkeld om het gewoon onder elkaar op te schrijven zoals men zou doen als het om een echte brief gaat??

Zoals al eerder werd geschreven vind ik de tekst ook niet passen bij hetgeen in deze case staat. Als FBTO er helemaal mee stopt (qua zorgverzekering) waarom schrijven jullie dan niet gewoon dat dat zo is ipv specifiek de naam te noemen? Het lijkt nu inderdaad alsof dit voor andere groepen nog wel geldt.

Een aantal jaar geleden is de FBTO al voor de Vereniging Eigen Huis met de korting op de zorgverzekering gestopt. Dat was voor mij destijds ook de reden om over te stappen naar een andere maatschappij (want die was toen goedkoper vanwege het vervallen van de korting).

Overigens juich ik op zich het fenomeen van extra korting afschaffen voor bepaalde groepen wel toe!
iceblink
Pionier 1 jaar geleden
iceblink
Grote vraag die onbeantwoord blijft: gaat door het afschaffen van de collectiviteitskorting mijn premie omhoog? Als daar niets over gezegd wordt neem ik aan van wel, en ga ik maar eens kijken bij de concurrent om te zien of de FBTO premie nog wel concurrerend is. (Zie bv de reactie van Zomer01).

Maar ik neem aan dat de premie niet of nauwelijks omhoog gaat hierdoor, omdat vrijwel alle klanten waarschijnlijk al collectiviteitskorting hadden via de voetbalclub, fitness, werkgever, of wat dan ook.

Kortom: Communiceer duidelijk wat de gevolgen zijn van deze verandering, in plaats van het de klant zelf uit te laten zoeken (met grote kans dat hij overstapt naar de concurrent, al was het maar uit ergernis).
haag2015
Ontdekker 1 jaar geleden
haag2015
Ik zie gaarne zeer duidelijk wanneer er nog wel collectiviteitskorting wordt gegeven en aan welke bedrijven/verenigingen. Vervalt het bv bij de Reisverzekering? Voor mij is dit nu onduidelijk. Stuur een aparte mail met duidelijkheid bij welke verzekeringen precies je nog bij welke bedrijven/verenigingen collectiviteitskorting hebt. Noem dus man en paard. Het is nu veel te globaal. En ook een apart tabblad is prima maar eerst een mail als vooraankondiging s.v.p. Dan weet ik of het zin heeft om uitgebreid alle mogelijkheden te gaan vergelijken of dat ik net zo goed mijn polis automatisch kan verlengen bij FBTO.
taapoemoh
Pionier 1 jaar geleden
taapoemoh
Imhappy schreef:

Geen extra korting meer met de collectiviteiten. FBTO stopt per 1 januari 2017 voor bepaalde groepen collectiviteiten met de collectiviteitskorting voor de zorgverzekering.

Ik wil dan alleen graag duidelijk weten bij welke collectiviteiten de korting wel blijft gelden en en bij welke niet? Een waarom is die keuze gemaakt?

Dan wil ik wel bij weten welke dat zijn, misschien ben ik er wel lid van.
Gewoon 1 duidelijk mail versturen bij welke collectiviteiten helemaal geen kortingen meer krijgen, en welke bij de borgverzekering bv wel krijgen en ergens anders niet.



is er nu bij de zorgverz. helemaal geen colectiviteitskorting meer of voor sommigen wel en wanneer nog wel dan... En hoeveel % korting ga ik missen ??? dus hoeveel % wordt mijn verz. duurder ??
Ouverture
Ontdekker 1 jaar geleden
Ouverture
In plaats van duidelijkheid, is hier onduidelijkheid juist troef.
Wel of niet totale afschaffing?
Wat gebeurt er met de betere vergoedingen die sommige collectiviteiten in de aanvullende verzekering nu genieten? Gaan die er dan ook af, of wordt dat wijselijk maar verzwegen?

Pilot dit maar in de groep, benieuwd hoe daar over gedacht wordt.
De indruk nu is dat het gewoon om een verkapte premieverhoging gaat voor de kleintjes, want de echt grote collectiviteiten zullen wel ontzien worden.
Wees eerlijk en transparant, dat roepen jullie toch altijd?
louisdevries
Ontdekker 1 jaar geleden
louisdevries
Helaas zie je dat veel kortingen verdwijnen. Het relatievoordeelplan is reeds door de FBTO de nek omgedraaid en nu volgen de collectieviteits kortingen. Kortom de verzekeraar wil om een of andere reden meer geld binnenhalen. Wees daarom gewoon eerlijk en zeg waarom het gaat. Als vaste klant ben je bij elk bedrijf de pisang. Alleen bij nieuwe klanten worden er cadeaux uitgedeeld. Als vaste klant begin ik mij hier steeds meer aan te storen en wordt het steeds logischer om over te stappen naar de concurrent. Dit laatste vinden ze best om de verzekeraar verwacht dat het overgrote metendeel van decklanten blijft hangen en nemen die paar overstappers op de koop toe.
margo040
Ontdekker 1 jaar geleden
margo040
zeer onduidelijk op deze manier. Stuur een aparte mail met welke kortingen vervallen en wel voordat de premies bekend moeten zijn gemaakt.
jeff bertens
Ontdekker 1 jaar geleden
jeff bertens
Ja, zeker liever in een aparte mail met explicietere uitleg waarom men stopt met deze soort van korting.
Het argument 'gelijke premie voor iedereen' is moeilijk controleerbaar immers dan zouden alle premies naar beneden moeten gaan, daar het bedrag van de korting over een ieder verdeeld wordt. Het is overigens een slap argument 'gelijke premies' want waarom worden ouderen of mensen in bepaalde postcodegebieden dan hoger aangeslagen?

Het is een blijft een vaag verhaal en het doet geen goed aan het streven naar transparantie waar iedere verzekeringsmaatschappij mee bezig zou... zijn.
Enkele jaren geleden is het relatievoordeelplan ook al vervalen met hetzelfde argument 'iedereen krijgt lage premies....', maar prijst FBTO zich zo niet uit de markt. Al bijna 40 jaar ben ik betalend klant met vele verzekeringen en vorig jaar voor motorvoertuigenverzekering overgestapt.... Volgt nu de rest? Ik heb vele kennissen en familie via mond op mond reclame klant gemaakt, maar mijn (veelal jonge kennissen) lachen mij uit met 'mijn' FBTO. Met deze actie ben ik bang dat ze gelijk gaan krijgen....

Tot slot moet me van het hart dat het wel erg vreemd is eigen klanten mee te laten denken hoe we de overige klanten kunnen benaderen om deze boodschap te lanceren en door de 'strot' te drukken! Was een marketing bedrijf te duur? Ik voel me zelfs wat schuldig of past dat niet meer in deze tijd??
jeff bertens
Ontdekker 1 jaar geleden
jeff bertens
taapoemoh schreef:

Imhappy schreef:

Geen extra korting meer met de collectiviteiten. FBTO stopt per 1 januari 2017 voor bepaalde groepen collectiviteiten met de collectiviteitskorting voor de zorgverzekering.

Ik wil dan alleen graag duidelijk weten bij welke collectiviteiten de korting wel blijft gelden en en bij welke niet? Een waarom is die keuze gemaakt?

Dan wil ik wel bij weten welke dat zijn, misschien ben ik er wel lid van.
Gewoon 1 duidelijk mail versturen bij welke collectiviteiten helemaal geen kortingen meer krijgen, en welke bij de borgverzekering bv wel krijgen en ergens anders niet.



is er nu bij de zorgverz. helemaal geen colectiviteitskorting meer of voor sommigen wel en wanneer nog wel dan... En hoeveel % korting ga ik missen ??? dus hoeveel % wordt mijn verz. duurder ??



Lijken me relevante vragen!!
BMWeetje
Gids 1 jaar geleden
BMWeetje
Zoals velen hiervoor aangeven:
Het is uiteraard gewoon een premieverhoging, omdat de kosten te hoog oplopen. Achmea en de werkmaatschappijen moeten naar wordt gezegd diep in de reserves tasten vanwege de 1/2 mld stormschade.
Leg uit wat dan nog wel een goede premie voor iedereen is. 2 cent goedkoper?
Als je voor iedereen een goede premie wil, stop dan helemaal met de groepskortingen. Deze selectiviteit is ongeloofwaardig. En als je iemand een poot uitdraait, ga die persoon dan niet tutoyeren. Komt niet zo fraai over.
Eddie
Gids 1 jaar geleden
Eddie
We slim om deze belangrijke vraag te stellen in de vakantie periode. Dan is de respons niet zo groot er zijn veel mensen weg. Of hun hoofd staat nu niet naar een nieuwe ziektekosten polis .En het is toch weer met de klanten gecommuniceerd. Dit kan weer een verkapte prijs verhoging zijn. we wachten af want er is niet vermeld wat de premie dan wel gaat worden. En doen andere verzekeringen dit ook . Ik, kan wel voordelig via mijn werkgever collectief verzekerd zijn, overstappen ??? Pakket korting is al afgeschaft en bestaande klanten hebben geen voordeel meer. Alleen nieuwe klanten binnen lokken met korting en leuke cadeaus. Geef mij duidelijk de premie eind van het jaar persoonlijk per mail. Dan kan ik beslissen of ik de langdurige relatie met de FBTO moet verbreken op basis van de prijs/prestatie.
MMdeHeer
Bezoeker 1 jaar geleden
MMdeHeer
Brummies schreef:

Daarom stopt FBTO per 1 januari 2017 voor bepaalde groepen collectiviteiten met de collectiviteitskorting voor de zorgverzekering.

Blijven er nu wel of niet groepen over die collectiviteitskorting krijgen??????
1. dan wil ik bij WEL weten welke dat zijn, misschien ben ik er wel lid van.
2. bij NIET staat het er wel erg omslachtig.

Waarom bij de zorgverzekering niet meer en bij de schadeverzekering nog wel ??

MMdeHeer
Bezoeker 1 jaar geleden
MMdeHeer
Eens met Brummies! Wie wel, wie niet. En 'geen extra zorgkorting' is niet duidelijk, ik zou dat tabblad misschien niet bekijken. Wat is zorgkorting? Minder zorg? Meer zorg voor minder geld? Geen korting op uw verzekering meer bij lidmaatschap van ... Dat is te lang natuurlijk, maar daar moeten jullie dan iets op verzinnen. Overigens is het voor mij wel een reden om overstappen te overwegen.... Door de korting was het nog wel te behappen. Nu wordt FBTO wel erg veel duurder dan anderen.
pcbing
Gids 1 jaar geleden
pcbing
Bah! Alsof FBTO nog niet genoeg winst maakt! Gun de trouwe klanten de lol van die paar euro korting toch gewoon.
erwindebok
1 jaar geleden
erwindebok
De prijs kan ook omlaag dat iedereen die zogenaamde korting krijgt. Duidelijker uitleg van hoe en waarom!
mesritz
Ontdekker 1 jaar geleden
mesritz
Naar mijn idee is het van belang om dit de klant al ruim van tevoren aan te kondigen en - zoals anderen ook al hebben aangegeven - blijft de vraag of er voor sommige klantgroepen wél collectiviteitskortingen mogelijk blijven en zo ja, op welke lidmaatschappen?

Als je klanten pas in zo'n laat stadium - in de campagne voor de nieuwe zorgverzekering, meestal is die volgens mij geconcentreerd op Q4 - worden geïnformeerd, dan loopt FBTO het risico dat de klant die dit betreft, zich belazerd voelt. Het is concreet een premieverhoging; mensen die al tientallen jaren korting krijgen omdat ze lid zijn van een of ander collectief, zullen ook om deze paar euro's uit boosheid een andere verzekeraar zoeken. Is deze relatief geringe korting voor FBTO zo'n onoverkomelijk feit? Ik denk dat de kans groot is dat je hiermee meer (trouwe) klanten kwijt raakt door deze actie, dan dat je er bij krijgt. Overweeg een korting voor 'blijven': hoe langer je je zorgverzekering bij FBTO hebt lopen, hoe meer euro(centen) korting je krijgt. Dan is er opnieuw een USP dat kan worden uitgebuit in de campagne. Er is geen enkele andere maatschappij - bij mijn weten - die dit doet. Kans dus!
Bdg
Ontdekker 1 jaar geleden
Bdg
Ik vind dat er een aparte mail verstuurd moet worden, indien de collectiviteitskorting verdwijnt. Persoonlijk ben ik overigens hier helemaal niet voor, omdat dit gewoon een verhoging van de premie is.
flinkies
Gids 1 jaar geleden
flinkies
Ik vind het in de eerste plaats fout dat FBTO de schuld van het stoppen op een ander wil afschuiven, terwijl het juist eigen beleid is.
In de tweede plaats wordt het niet duidelijk meegedeeld, pas als je naar "zorgkosting" gaat zie je dat er wordt gestopt.
In de derde plaats de naamsverandering. Eerst heette het collectiviteitskorting en nu opeens zorgkorting.
Monique
Moderator 1 jaar geleden
MoniqueMonique
Brummies schreef:

Daarom stopt FBTO per 1 januari 2017 voor bepaalde groepen collectiviteiten met de collectiviteitskorting voor de zorgverzekering.

Blijven er nu wel of niet groepen over die collectiviteitskorting krijgen??????
1. dan wil ik bij WEL weten welke dat zijn, misschien ben ik er wel lid van.
2. bij NIET staat het er wel erg omslachtig.

Waarom bij de zorgverzekering niet meer en bij de schadeverzekering nog wel ??



Welke collectieven wel en niet blijven zal in de vooraankondiging bekend gemaakt worden. Dat zal in november zijn.

Monique
Monique
Moderator 1 jaar geleden
MoniqueMonique
Eddie schreef:

We slim om deze belangrijke vraag te stellen in de vakantie periode. Dan is de respons niet zo groot er zijn veel mensen weg. Of hun hoofd staat nu niet naar een nieuwe ziektekosten polis .En het is toch weer met de klanten gecommuniceerd. Dit kan weer een verkapte prijs verhoging zijn. we wachten af want er is niet vermeld wat de premie dan wel gaat worden. En doen andere verzekeringen dit ook . Ik, kan wel voordelig via mijn werkgever collectief verzekerd zijn, overstappen ??? Pakket korting is al afgeschaft en bestaande klanten hebben geen voordeel meer. Alleen nieuwe klanten binnen lokken met korting en leuke cadeaus. Geef mij duidelijk de premie eind van het jaar persoonlijk per mail. Dan kan ik beslissen of ik de langdurige relatie met de FBTO moet verbreken op basis van de prijs/prestatie.



We stellen deze vraag nu omdat het nu bij ons speelt. Niet omdat we hopen dat er maar weinig mensen zullen reageren. Als dat zo was hadden we het gewoon niet gevraagd! ;)

Wat mij betreft zijn we niet de maatschappij die altijd tegenkomt met kado's voor nieuwe klanten. Dat past helemaal niet bij ons. En uit ervaring weet ik dat we heel veel doen voor bestaande klanten. :) Zelf vind ik service bijvoorbeeld veel belangrijker dan het strooien met kado's!

Monique
Monique
Moderator 1 jaar geleden
MoniqueMonique
JohanWalter schreef:

ik zou het schrappen niet als laatste vermelden.

Verder zou ik aangeven dat je het recht hebt je verzekering op te zeggen vanwege het schrappen van die korting. Maak het je klant gemakkelijk. En hoe dat proces dan loopt. De klant heft het recht een alternatief te zoeken dat mogelijk beter is. Mischien krijgt hij elders wel nog die korting.



De Zorgverzekering is een jaarpolis. Je kunt hem ieder jaar opzeggen voor 1/1. Hierdoor heb je de keuze de verzekeringsmaatschappij te kiezen die bij jou past. Hoe fijn is dat? ;)

Monique
Monique
Moderator 1 jaar geleden
MoniqueMonique
flinkies schreef:

Ik vind het in de eerste plaats fout dat FBTO de schuld van het stoppen op een ander wil afschuiven, terwijl het juist eigen beleid is.
In de tweede plaats wordt het niet duidelijk meegedeeld, pas als je naar "zorgkosting" gaat zie je dat er wordt gestopt.
In de derde plaats de naamsverandering. Eerst heette het collectiviteitskorting en nu opeens zorgkorting.



We geven aan dat het ons beleid is en wijzen niet met de vinger naar iemand anders toch?

Monique
margreetkoster
Gids 1 jaar geleden
margreetkoster
Monique schreef:

flinkies schreef:

Ik vind het in de eerste plaats fout dat FBTO de schuld van het stoppen op een ander wil afschuiven, terwijl het juist eigen beleid is.
In de tweede plaats wordt het niet duidelijk meegedeeld, pas als je naar "zorgkosting" gaat zie je dat er wordt gestopt.
In de derde plaats de naamsverandering. Eerst heette het collectiviteitskorting en nu opeens zorgkorting.



We geven aan dat het ons beleid is en wijzen niet met de vinger naar iemand anders toch?

Monique

margreetkoster
Gids 1 jaar geleden
margreetkoster
Een niet erg duidelijke mail.
Zo'n grote verandering hoort thuis in een aparte mail met duidelijke beschrijving en duidelijke reden van de keus voor deze verandering. Geen gedraai.
In de mail lijkt het of het zou gaan om speciaal die ene partner waar geen zaken meer mee wordt gedaan. Maar het is beleid van FBTO om geen collectiviteitskorting meer te geven. Schrijf dat dan ook gewoon. Ik ben het er trouwens heel erg mee eens. Collectiviteitskorting voor zorgverzekeringen zou niet moeten, mogen bestaan.
Er is inderdaad ook een andere naam gegeven aan de korting. Waarom in vredesnaam.
Hans.f.w
Gast 1 jaar geleden
Hans.f.w
Hoe reageert vereniging eigenhuis hier op .krijgen de leden nu elders wel nog korting .Of wordt de lidmaatschap van vereniging eigenhuis nu opgezegd, nu het geen voordeel meer oplevert
Baparo
Ontdekker 1 jaar geleden
Baparo
Bart v.D.

FBTO is een direct writer. Dus direct contact met de klant. De reden die daarbij gebruikt wordt dat tussenpersonen uitgeschakeld worden en dus kosten worden bespaard. Elke vorm van "tussenpersonen" moet je dus niet gebruiken
johnpouw
Pionier 1 jaar geleden
johnpouw
De mededeling is op zich duidelijk. Wat ik echter mis is het argument dat ten grondslag ligt aan het vervallen van de collectiviteitskorting. Het onderwerp is van dien aard dat deze een aparte email rechtvaardigd, zodat klanten er duidelijk kennis van kunnen nemen. Nu lijkt de boodschap 'verpakt' in de jaarlijks terukerende polis, polisvoorwaarden en premie. De boodschap is wellicht niet leuk voor verzekerden die collectiviteitskorting genieten. Breng die boodschap dan wel helder over aan de klant.
Fransvanrooij
Gids 1 jaar geleden
Fransvanrooij
ik vind de mail niet duidelijk, omdat de mogelijkheid open blijft dat deze beslissing niet aan FBTO maar aan "de ondernemer" ligt. Dat is kennelijk niet zo, dus dat kan aanleiding zijn tot misverstanden. Het eigen besluit moet overtuigend en eerlijk worden gebracht. daar passen elementen in als: voor iedereen een gelijke zo laag mogelijke premie, ook nu nog concurrerend,
hierdoor blijft de solidariteit in stand enz.
Fransvanrooij
tlimonet
1 jaar geleden
tlimonet
tijmen58 schreef:

De tekst is niet duidelijk, omdat de reden ontbreekt. Nu lijkt het net of dit ook aan 'de ondernemer' kan liggen, terwijl FBTO ervoor kiest om alle klanten voortaan dezelfde korting te geven.



Eens! Ik zou gaan zoeken naar een andere collectiviteit voor de korting en niet hebben begrepen dat het überhaupt niet meer mogelijk is om op die wijze korting te verkrijgen.
Bekijk mobiele versie